_MG_0132

Nå for tiden kan man lese nyheter på mobilen, hvor som helst.
VG

 

Helt siden vi gikk inn i år 2000, har utviklerne bare kjørt på med masse forskjellige avanserte 2oppdateringer” av populære (og upopulære) ting. Det gikk ikke så alt for mange år før vi begynte å få flatskjerm TV-er, mindre datamaskiner (laptoper) og mobilen kom inn i rampelyset.

Datamaskiner, eller laptopper, var og er fortsatt ganske populære på markedet. Dette er nok fordi man kan gjøre alt på en liten maskin nå til dags. Laptopper kan brukes til å surfe nettet, se film, høre musikk, lese nyheter og chatte / snakke med venner og familie.

apps

Facebook, Instagram, Whatsapp og Snapchat.
Eksempler på applikasjoner til mobiler.

De forskjellige konvergensene som jeg bruker ofte, og som også gjør meg glad fordi de finnes, må nok være smart telefoner garantert.  Du kan sende meldinger og ringe som du alltid kunne ha gjort på en mobil, men det som er forskjellen med smart telefoner er at man kan gjøre så mye mer! Man kan spille, lese nyheter via internett eller på egen applikasjon, ta bilder og filme korte eller lengre video-snutter med den. Jeg vet faktisk ikke hva jeg ville gjort uten den mobilen jeg har i dag. Kjeder jeg meg mens jeg venter på buss, så kan jeg slå på musikk på mobilen og kanskje også begynne å spille et spill for å få tiden til å gå fortere.

Jeg håper virkelig de fortsetter å utvikle ting som de gjør i dag, for jeg er skikkelig spent på hva de har planer om i fremtiden og om hva de faktisk har lyst til å komme med. Ett av eksemplene som fremtiden har å tilby, er “Google Glass”.
Google Glass skal være briller som skal ha samme funskjonene som et nettbrett eller mobil, men forskjellen er.. at du kan styre den med stemmen / øynene! Og at du har den på / med deg akkurat som mobilen bare at det er “briller” i stede for. Som også gjør det ganske praktisk for de fleste.

